След почти всеки нов ремонт на булевард в София виждаме все по-тесни тротоари и все по-широки платна за колите. След ремонта на бул. Черни връх, преминаването на това кръстовище с кола отнема по-малко от минута. Но удобството за автомобилистите в София за пореден път е за сметка на пешеходците. След две минути на червено, пешеходният светофар на широкия над 20 метра път свети зелено точно 14 секунди.
При нормално ходене без разсейване, този светофар позволява на човек да измине не повече от половината кръстовище. Целта на общината да направи пътищата по-удобни за автомобилистите е довела до невъзможността от тук да премине по-бавен, възрастен човек.
Скоро на хората няма да им се налага да тичат с над 12 км/ч, защото пресичането на пешеходци по бул. Черни връх ще бъде забранено. Преминаването ще се случва само през подлез. Но той ще направи преминаването на майки с колички и трудно подвижни хора дълго приключение, защото само два от четирите входа са пригодени за колички.
За да стигне до отсрещния тротоар, един човек с количка трябва да влезе в асансьора, да стигне под земята до другия асансьор по диагонал на кръстовището, а след това да премине през два светофара. Така пресичането на платното ще отнема между 4 и 5 минути на майки, възрастни и трудноповдижни хора.
В същия момент за автомобилите преминаването на кръстовището ще бъде съкратено до под 30 секунди.
Политиката на общината да ограничава пространствата за пешеходци и да стимулира автомобилния трафик вече стана причина за недоволство след ремонта на кръстовище до стадион „В. Левски". Там се стигна до отрязване на велоалеята, свиване и дори пълното премахване на тротоарите, които се превърнаха в безплатен паркинг. И въпреки че въздухът в българската столица е най-замърсеният в Европа, автомобилът продължава да има пълен приоритет.