"България в момента е на предпоследно място по брой загинали по пътищата. Този резултат е недопустим. Това, което досега сме приели за даденост, трябва да приключи".
Това заяви премиерът Кирил Петков в началото на координационната среща по въпросите на безопасността на движението по пътя
По думите му пътищата ни са в ужасно състояние – констатация, която е проучил и при посещението си миналата седмица в района на Витиня.
"Това не е от месец-два, а от последните пет години. Г-н Бойко Борисов казва: „Преброих 3000 дупки, докато карах към София”. Как са били построени тези магистрали, за да имаме 3000 дупки за 100 дни?", попита Петков и отбеляза, че всяка година за пътища се харчат милиарди лева.
"Друг вътрешнокоалиционен спор е това, че сега трябва да похарчим над 1 милиард лева за ремонти, които са били направени в миналото. Но без да похарчим тези пари, съществуващите фирми не искат да отидат да ремонтират, защото казват, че не им е платено. Първият въпрос е защо основни ремонти са били направени като пътна поддръжка", каза още Кирил Петков.
Той обясни, че пътната поддръжка е частичен, лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, както основният ремонт.
"Ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо през основни ремонти, гаранциите са много по-ниски, а тогава и качеството е по-ниско. Тази практика трябва да я променим изцяло", категоричен бе премиерът.
"Той изрази надежда тази седмица това решение да мине в парламента. Първият критерий за това е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Не трябва да се спори по тази тема. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка, не защото се съмняваме в МРРБ или АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно. Тогава трябва да има засилен контрол. Ако тези две неща бъдат изпълнени, трябва да отворим възможността за ремонтите и тези 3000 дупки, които са се отворили в последните 100 дни или са били там от много по-дълго време, да започнат да се ремонтират", каза Петков.