Предизборната кампания за парламентарните избори тази година ще се води в необичайна среда – за първи път по време на пандемия.

Според експертите партиите едва ли ще се откажат от срещите с избиратели, но в по-тесен кръг заради здравните ограничения.

„Партиите ще се концентрират върху това да участват в медии. Третият елемент е „ефектът Тръмп“ – политически скандали и остри спорове, което принуждава медиите да те отразяват без да плащаш за това“, коментира Даниел Стефанов, преподавател по политически науки в Нов български университет.

Големият участник на тези избори ще бъде COVID-19. Той може да уплаши хората да гласуват.

„До момента от началото на епидемията има около 100 избора по цял свят, навсякъде избирателната активност е по-ниска с няколко изключения. Тези изключения са места, където избирателите са преценили,  че изборите са решаващи за развитието на тяхната държава“, казва Стефанов.

Според Любомир Аламанов, експерт по комуникации, тази кампания ще бъде фокусирана върху това да се стабилизират твърдите ядра на политическите формации, за да може да са сигурни, че ще имат основа.

Но и тя няма да мине без поне един предизборен плакат.