До 8 години затвор да получават крадците на железопътни елементи, предлагат от транспортното ведомство. Два дни след дерайлирането на влак близо до София, което за щастие не взе жертви, министър Данаил Папазов направи оглед на състоянието на трасетата между Пазарджик и Стара Загора.
21 километра между селата Михайлово и Калояновец струват 35 милиона лева, но за първи път по тях влак вдигна 140 километра в час. Така от Министерство на транспорта показаха, че и у нас жп превозът може да бъде бърз и удобен.
За да бъде обаче и безопасен, са нужни гаранции, че посегателството върху релси и последвалото дерайлиране на товарна композиция в събота, няма да се повторят и с пътнически влак. Затова ще има законодателни промени.
„За нас е много важно текстовете в НК да бъдат написани така, че да не се третира двусмислено дали това е нарушение на линейната инфраструктура или не", обясни министър Папазов.
За миналата година загубите от кражби по железопътната мрежа са за близо 2 милиона лева. Набезите са всекидневни. „Ние през деня имаме контролни органи, които обикалят и виждат какво се случва, когато се налага спират движението. Ние възстановяваме откраднатото и продължаваме напред", коментира директорът на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев.
„На определени места се изгражда видеонаблюдение, работим с транспортна полиция, но сами разбирате, че при 7000 км железен път, когато преминават през такъв тип гористи местности ние не можем да заснемаме и наблюдаваме цялата линия".
Щетите от съботната катастрофа край Мусачево вече надхвърлят половин милион лева. Още на следващия ден на същото място отново е имало набези.