Изготвеният изцяло нов план за преструктуриране и оздравяване на Холдинг БДЖ цели спасяваето на компанията в 10-годишен хоризонт. Предстои неговото утвърждаване след съгласуване с кредиторите, съобщи транспортният министър Данаил Папазов в отговор на въпрос в парламентарния контрол.

Той припомни, че Агенцията за приватизация е прекратила процедурата за приватизация на БДЖ „Товарни превози”, защото не може успешно да се финализира. Причина за това са неразрешими проблеми с наложените запори върху дяловете на дружеството.

„В средата на юли е проведена среща с кредиторите. На 17 октомври е проведена нова среща. Следващата седмица ще се започне подготовка на разсрочване на дълга към кредиторите. Проведени са разговори със Световната банка с евентуална подкрепа за реформите в железопътния сектор”, посочи Папазов. „Ускорена е продажбата на всички неоперативни движими активи и недвижими имоти”, каза той. Извършено е оптимизиране на използването на сгради и площи, заяви той.

Индивидуалният финансов резултат на БДЖ „Пътнически превози” е печалба в размер на почти 3 млн. лв. за 2012 г., а собственият капитал е 243 млн. лв., каза още транспортният министър.

„Беше грешка и трябваше да се направи всичко възможно да се продължи процеса на приватизация на БДЖ „Товарни превози”, заяви Ивайло Московски, бивш транспортен министър в кабинета на ГЕРБ.

„Аз също смятам, че един ден БДЖ „Товарни превози” трябва да бъдат приватизирани, но не беше сега моментът, защото нямаше да получим ефект. 27 млн. лв. са изплатени до септември