От понеделник операторите на телефон 112 директно ще ни свързват с медицинско лице от спешен център в случай на здравословен проблем. Очаква се това да намали времето за пристигане на линейките.

В момента на 112 се приемат подобни сигнали и оттам ги предават на спешните центрове. Медиците обаче се оплакват, че операторите на спешния телефон не винаги събират коректно информацията - както за адреса, така и за състоянието на пациента.

От Центъра за спешна медицинска помощ в София обясняват, че често хората преувеличават информацията за състоянието си, мислейки си, че така линейката ще пристигне по-бързо. Затова още при подаването на сигнала той трябва да се преценява от медицински лица, каквито има в спешната помощ, а не в колцентъра на 112. Предаването на сигнал от 112 на Спешна помощ отнема средно между две и три минути. Сега това време ще се съкрати, защото ще се правят конферентни връзки.

Все пак линейките няма да идват така бързо поради липсата на необходимия брой екипи. За територията на София, екипите трябва да са 60. А всъщност са 17. Причината остава ниското заплащане.