Поглед и към продажбите през интернет. Всяка година онлайн търговията у нас се покачва с около 30-35%. Какво е най-новото в глобален пазар, оценяван на пет трильона долара в световен мащаб.
Според най-новата тенденция родените след 2000-а налагат продукти онлайн със съдържание в социалните мрежи, което създават сами.
„Тук все още виждам тази работа с инфлуенсъри, към момента е добър подход, но вярвам, че това ще отстъпи на самото създаване на съдържание от самите потребители“, казва Преслав Бобев, председател на Европейската асоциация на дигиталните експерти.
В бъдеще бутонът „Купи“ с едно натискане, ще бъде възприет от повечето социални мрежи, прогнозират експертите. Както и че все повече компании се стремят да доближат преживяването на потребителите в конвенционалните си магазини до това онлайн.
Според друга тенденция онлайн търговията постига неподозирани социални ефекти, като повишаване на доверието в обществения транспорт, например.
„Германия в железниците, ако човек направи през мобилното си устройство покупка за дреха или за каквото и да е, билетът му е безплатен, докато пътува във влака за работа. Това е мотивация за младите хора. Билетът там е близо 3 евро“, обяснява още Преслав Бобев.
По-голяма част от пазаруващите в онлайн мрежата са жени, отчита експертът. Но младите и от двата пола много се влияят в избора си на стоки, доставени с транспорт с нисък въглероден отпечатък и в еко опаковки.