Офис на фирма в Габрово остана без ток, въпреки подадена жалба за необосновано високи сметки за ток. Самият потърпевш заснема как опитва да спре служителите на енергодружеството да му изключат тока.

Тази година последната сметка за ток на офис от 20 квадрата, с два принтера и два преносими компютъра изчерпва търпението на Красимир Ташев. Мъжът пуска жалба до енергодружеството преди ден с надеждата, че проверка ще установи грешката. Вместо това обаче отиват техници и му спират тока.

Мъжът показал жалбата и входящия й номер, но без резултат. „Те казаха - не ни интересува, шефът ни прати да спрем тока”, оплаква се Красимир.

Два часа по-късно е изпратена оперативна бригада, която да провери електромера. Резултатът - уредът е изряден, следователно отчетената електроенергия е изразходена, а сумата дължима.

„Попитах ги тогава защо еталонът, с който проверяват, е минал през стандартизация на 28.11.2009 година. Обясниха ми, че са го повдигали въпроса, но са им пуснали вътрешна заповед и така работят”, допълва управителят на фирмата.

По Закона за стандартизацията всички контролно-измервателни уреди минават през технически преглед всяка година.

От Енерго ПРО обясниха, че токът е бил спрян ден преди пускането на жалбата, а след това абонатът сам се е прикачил към мрежата. Ташев категорично отхвърли това твърдение и ще търси правото си в съда.