Миналата седмица в София се проведе шестото издание на Webit CEE Digital Summit за Централна и Източна Европа, което посрещна над 50 лектори и над 1200 посетители в сферата на дигиталния маркетинг и предприемачеството.

Събитието беше открито с вдъхновяваща реч на основателя на Webit Congress - Пламен Русев, който завърши с два апела - „огледайте се около вас и се запознайте помежду си – кой знае – може би до вас стоят представители на стартъп, които ще променят из основи някоя индустрия" и още "останете луди – винаги когато са ми казвали: "Ти си луд!", съм знаел, че съм на прав път и че никой преди мен не е правил това."

Ето и темите и изводите от Webit CEE Digital Summit:

1.    Все повече дами на топ постове в глобални дигитални компании Марта Клепка (Дигитален Директор ЦИЕ, Публицис Груп), Каролин Хен (Регионален Директор ЦИЕ и Близкия Изток и Африка, GfK), Ева Вучева (Директор Корпоративно развитие, Fashion Days) и други бяха на сцената на Webit CEE Digital Summit, за да докажат мястото на дамите в тази приемана доскоро за мъжка индустрия.
2.    Бъдещето на дигиталната реклама е Programmatic – реклама, изцяло базирана на данни. Все по-малко човешкият фактор и все повече алгоритми и данни  ще определят каква реклама ще виждате онлайн.
3.    Потребителите са като аватари – носят смартфоните си и други технологии със себе си по всяко време, затова добавената реалност+мобилните технологии ще намерят много по-широко поле за действие и въздействие и ще бъдат търговско приложими – около това твърдение се обединиха експерти от Pfizer,  Infinit Solutions и други.
4.    Успешните фирми са тези, които интегрират социалните медии,  облачните технологии и „големите данни“ в основата на IT инфраструктурата си, казаха от IBM, Intel и други.
5.    Умните компании са компании, които се съсредоточват върху предлагането на отлични услуги и се обвързват дългосрочно с клиентите, събират информация, анализират я и я използват в своя полза, каза Елена Вучева от Fashion Days и продължи: „Мислете, че сте много големи!“
6.    Стартиращите компании получават все по-големи възможности за развитие в Централна и Източна Европа – регионът търси своя Дигитален шампион с успешен бизнес, оценен за над 1 милиард EUR.

Тази година Webit CEE Digital Summit имаше две паралелни събития: Digital Marketing Summit и Leaders Summit.

В програмата на Marketing Summit бяха четири основни теми - Programmatic/Big Data Stream, Social Media, Digital Commerce и Mobile/Tech Innovation - по които иновативните лидери на 25 водещи рекламодатели, агенции, издатели, медии и технологични компании в Централна и Източна Европа презентираха и се включиха в панелни дискусии.

Топ представители на Google демонстрираха четирите начина да се изградят завладяващи кампании в YouTube. "По-краткото е по-добро: покажете логото и основното съобщение в първите 5 секунди, създайте рекламен клип не повече от 15 секунди, използвайте ясен "призив за действие" (call-to-action) и хиперлинкове."

В Leaders Summit се обсъждаха теми, които вълнуват най-вече основатели на стартиращи компании и чрез които да извлекат възможно най-приложим ноу-хау от по-опитните участници в  дигитализираната пазарна среда. Насоката, в която се движеха презентациите и дискусиите, беше търсене на инвестиции, използването на платформи, излизане на международни пазари.

В рамките на 30 минути четирима основателите на четири стартиращи компании – Jumpido, Edhub.io, Transmetrics, Forward – демонстрираха идеите и таланта си на сцената. Победител стана Кирил Русев с Jumpido и спечели за фирмата си безплатен щанд на експото за стариращ компании в рамките на Глобалния Webit Congress в Истанбул на 1-2 октомври 2014.

По време на цялото събитие имаше и други награди, включително за най-ретуитван туит, най-бърз и най-бавен катерач в предизвикателство със стена за катерене.

Целият конгрес беше достъпен за гледане в интернет. Тук може да видите записите: Webit CEE Digital Marketing Summit | Webit CEE Leaders Summit

Следващите издания на Webit през 2014 г. Включват Webit dComm Summit за региона на Близкия Изток и Северна Африка, който ще се проведе на 30 април в Дубай и глобалното събитие за регионите на Европа, Близкия Изток и Африка и Азия, което ще се проведе в Истанбул на 1 и 2 октомври.