Законът за вредните храни противопоставя интересите на обществото и на бизнеса.
Това заяви маркетологът Станимир Андонов в студиото на „Тази сутрин” по bTV. Поставянето на играчки в детските храни може да бъде забранено чрез законови промени, каза той. Това би намалило потреблението на тези „маркетингови стимули”, които имат категоричен успех в увеличаването на потреблението на най-различни снаксове, чипсове и зрънчовци.
Слвачо Петров, представител на Федерация на независимите синдикати от хранително-вкусовата промишленост, определи играчките подарък във вредните храни като „непоискана реклама”.
Отговорността за консумацията на вредни храни е на родителите, които дават пари на децата си, както и на децата, които са възпитавани по определен начин, смята Станимир Андонов.
Според Славчо Петров законът за вредните храни не бива да влиза в сила. По думите му има други нетарифни мерки, които да подпомогнат намаляване на потреблението им. Според него облагането с по-високи данъци разкрива опасност от развитие на сивия сектор, тъй като „така или иначе тези храни ще бъдат предлагани под някаква форма”.
Маркетологът Станимир Андонов изтъкна трудностите при дискутиране на темата да се определят разликите между вредните и полезните храни, както и между храните за деца и за възрастни.
„Опасни храни няма, но всичко зависи от това кой и в какви количества ги употребява”.
Можете да проследите целия разговора в следващото видео: