Непълна информация за характеристиките на мобилен телефон с повишена издръжливост и скрита такса даже при избор на по-скъп тарифен план са поредните нелоялни практики на мобилните оператори, които бяха забранени от Върховния административен съд. Магистратите потвърдиха решения на Комисията за защита на потребителите.
Проверка на КЗП е установила, че БТК ЕАД не е информирала при продажбата на водо- и удароустойчив апарат какви са точните му характеристики – че остава невредим при потапяне на до метър дълбочина за максимум половин час и че може да издържи падане от 1,20 м. От комисията посочват, че спестената информация създава предпоставки за отказване на рекламации при проблем.
Друга нелоялна практика е установена в „Мобилтел” ЕАД. Операторът не е съобщавал предварително на клиентите си, че даже при преминаване на тарифен план с по-висока или равна месечна абонаментна такса дължат по 19,90 лева. За тази сума се споменава само на сайта на компанията.
Съветите на КЗП към потребителите
- Преди покупка на мобилно устройство с анонсирани предимства или специфични характеристики, проверете детайлно всички условия. Поинтересувайте се допълнително, ако нещо не Ви е ясно.
- При подписването на договор за телекомуникационни услуги проверете за евентуални такси в случай промяна на параметрите по Ваше желание.
- При сключен в условията на нелоялна търговска практика договор потребителят има право да претендира за неговото разтрогване и за обезщетение по общия ред.