Подвеждащи обяви за намаления и липса на информация са най-честите нарушения в разгара на летните разпродажби. Екип на bTV и Комисията за защита на потребителите направиха проверка в столичните магазини.
Едно от най-честите нарушения - процентът на намаление, обявен на витрината не съответства на цените на стоките в магазина. Например, в магазин с табела намаление до 80 процента се оказва, че има само един чифт обувки с това обозначение.
Всеки търговец трябва да може да докаже, че намалената стока е продавана поне месец преди това на по-висока цена. Освен цената преди и след намалението, етикетът трябва да съдържа и пълна информация за производителя на стоката и материала, от който е направена.
Намалението не може да продължава повече от месец и ако след това отново се обяви разпродажба, цената на стоката трябва да се намали втори път. Санкциите за подвеждаща информация при намаление са между 500 и 3000 лева.