Ремонтите в София ще приключат до края на лятото. Това увериха от Столичната община с уточнението, че изцяло се преасфалтират някои от основните булеварди. На малко места обаче са предвидени нови велоалеи.
Само за текущите поправки на улици и булеварди са отделени 26 милиона лева. Тези пари ще бъдат изхарчени за кърпенето на дупките по малките улички и за частичното преасфалтиране на някои булеварди.
В тази сума не влизат големите инвестиционни проекти и цялостното реновиране на булевардите около новите станции на метрото. Недоволни от това обаче могат да бъдат колоездачите, тъй като преасфалтирането на булевард "Черни връх", например, не включва нова велоалея. И това не е изолиран случай.
Велосипедната алея в ж.к. "Надежда" грабва окото на всеки колоездач, но свършва буквално в нищото. Тук или трябва да се направи обратен завой, или да се продължи във внушителния трафик с риск за живота.
„Не мисля, че е нормално велоалея да свършва и да излиза на шосе с коли. Трябва да се продължи поне по-нататък. Оглеждам се за коли, пресичам и продължавам да карам”, споделя Симеон Цветков.
„Тя не свършва, тя ще бъде продължена, но кога... Столичната община има програма за поетапно изграждане на нови велоалеи на всички квартали. Една от тях свършва на пръв поглед в нищото, но тя ще бъде продължена. Това не е грешка, а възможност за инвестиране”, обясни Валери Велинов от Столична община.
Това, че все повече хора използват велосипеди за придвижване е видно и без специално изследване. Трафикът по улиците и оскъдните велоалеи обаче не са единственият проблем. Колоездачите трябва да се справят и с трудно обяснимото желание на много пешеходци да се разхождат точно в очертанията, предвидени за велосипеди.
„Не обръщат внимание, че има някакви обозначения и дори се налага или да подвиквам или да свиря, за да се отместят. А ако съм набрал някаква скорост, няма как да спра рязко. Ходят по очертанията”, оплаква се колоездач.
Докато културата за движение се гради бавно, общината обещава до края на годината да изгради велоалеите с обща дължина 20 километра.