Стартира социално-информационна инициатива за осигуряване безопасност при движение на пътя чрез повишаване и поддържане на техническата изправност на автомобилите при извършване на ремонт, отговарящ на актуалните технологични стандарти.

Инициативата на "Порше БГ" е част от международна кампания, която се провежда от 2009 г. Демонстрацията на проведените експерименти създава  информиран избор на обществеността в над 10 европейски държави. В продължение на 5 години специалисти от независимия германски институт KTI, експерт в анализа на ПТП, автомобилни щети и свързаната с тях сервизна дейност, разясняват предимствата и необходимостта от спазване на актуални стандарти и технологични нововъведения, работа с ново и специализирано оборудване и редовно обучаван персонал.

В България кампанията е под наслов „Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“ и се стреми да образова хората и така да увеличи безопасността на пътя и да намали фаталните  последици от тежки автомобилни инциденти. Тя се реализира с подкрепата на българските институции в България, които се грижат за изграждане, въвеждане и контрол за реализиране на безопасност на движението по пътищата на страната. 

Резултатите от професионален независим експеримент, проведен от германския институт KTI, представиха  Райнер Кюл, експерт "Следпродажбена дейност", мениджмънт на ПТП щети - Volkswagen AG и Борис Цветков, ръководител "Сервиз София-Изток" по време на специално организирана пресконференция.

Секретарят на Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата на МВР Алекси Кесяков представи накратко Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата на Република България и сподели основните цели и предизвикателства пред комисията. Данните от последните години сочат, че близо 70% от всички регистрирани автомобили са на над 16 години, което прави българския автопарк един от най-старите в Европа.

“У нас много коли минават технически прегледи, но те не могат да бъдат показател за пасивната сигурност на автомобилите, която с всеки следващ ремонт пада все повече и повече. Целите ни са веригата “водач – автомобил – пътна инфраструктура” да се разглежда като едно цяло и да стане ясно, че един автомобил дори да е в изправност, това съвсем не значи, че е максимално безопасен, особено след допълнителни ремонти,” заяви Кесяков и оприличи колите в неизправност на “кинетични бомби“, които могат да избухнат във всеки момент.

Комисар Антон Антонов от Главна дирекция Национална полиция потвърди думите с факти от статистиката на МВР, която сочи, че само до 30 април т.г. в страната са регистрирани 1 888 тежки пътнотранспортни произшествия, а от тях най-голям брой (703) са предизвикани от превишена скорост.

“В ето такива случаи възрастта и качеството на автомобилния парк се оказва ключова, защото много от случаите не завършват със смъртни случаи главно заради добра поддръжка и извършени професионални ремнотни дейности по автомобила, съобразени с европейските и световни стандарти", заключи комисарят и подчерта, че за решаването на проблемите в тази посока разчитат много на Порше БГ, които предоставят техническата информация, с която разполагат, на много други сервизи и автоцентрове.
 
„Докато държавата регламентира и следи за спазването на законите по пътищата и съответно наказва провинилите се, ние поемаме отговорността за пасивната сигурност на автомобила, която играе огромна роля и в много случаи спасява животи. Проблемът е, че често коли, които изглеждат напълно здрави и чисто нови са рискови, защото никой няма как предварително да знае какви ремонтни работи са извършени по нея, тоест водачите на МПС също трябва да се научат, че носят отговорност пред себе си и обществото“, обобщи Цветков и риторично попита: “С кой от двата тестови автомобила бихте отишли на почивка със семеството си?“.

 

Целта на мисията „Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“ е да провокира вниманието на българската общественост за предприемане на превантивни мерки с оглед предотвратяване загуба на човешки живот в резултат на автомобилни инциденти на пътя.

Чрез атрактивни демонстрации, видеоматериали, технически и статистически данни, както и с предоставяне на професионалните изисквания за сервизиране на автомобилите от групата на Порше БГ, ще се представи информация какви са негативните последствия от извършване на каросерийни ремонти, неотговарящи на последните стандарти. Също така ще се предложат рационални решения за осигуряване на сигурност и надеждност на автомобилите вследствие на многогодишен опит, прецизност и постоянно технологично обновяване на оборудването в оторизираните сервизни центрове.
 
Чрез конкретния експеримент краш тестове и сравнителни тестове в резултат на тежки странични удари върху превозно средство според стандартите на EuroNCAP ще се коментират указанията на производителя за ремонт като смяна на цялата В-колона, смяна на детайли от високоякостна стомана, използване само на оригинални резервни части, шлайфане на точковите заварки, защитно покритие на долната страна с боя (врати, калник, страница купе), монтаж и регулиране на вратите и предаване на автомобила в перфектен външен вид. Резултатът от извършения каросериен ремонт е, че при деформация на страницата на автомобила се постига активиране на въздушните възглавници, както и че здравата B-колона се деформира в областта на свързване с прага. Така се гарантира здравината на купето и безопасността на пасажерите.