Пешеходците не са пренебрегнати в полза на останалите участници в движението в София. Това увериха зам.-кметът на София с ресор „Транспорт” Любомир Христов и инспектор Мария Ботева от Национална пътна полиция в предаването „Тази сутрин”.

След инцидента на светофара на бул. „Ситняково” във вторник вечерта, при който пострадаха сериозно двама съпрузи, се появи съмнението, че зелената вълна за пешеходците на много пешеходни пътеки е твърде къса, за да успеят те да пресекат.

„Дължината на сигналите се определя на базата на действащи нормативни актове, които не са променяни от много години. Скъсяването на времето вероятно се дължи на субективното усещане на хората. В действителност няма промяна в работата на този светофар”, обясни Христов.

„На някои места по субективни причини има струпване на хора на светофарите – край метростанциите например - когато пристигне влакът, има струпване. Със сигурност няма каквато и да е политика в посока да се намалява времето за пресичане на пешеходците в полза на останалите участници в движението”, подчерта столичният зам.-кмет.

Любомир Христов информира още, че вече се работи по система за управление на трафика, чрез която светофарът ще се включва по сигнал на хората. В рамките на следващите година и половина системата ще обхване ключовите кръстовища в София.

„Търси се разумен баланс по отношение на всички участници в движението. Няма как да бъде съвършено – всеки да преминава мигновено, но истината е, че 2-3 минути е съвсем нормално време за изчакване”, посочи още Христов.

Инспектор Мария Ботева допълни, че зелените вълни за автомобилите могат да се удължават, когато има ръчно регулиране на трафика за облекчаване на задръстванията. „Илюзията, която се създава у чакащия, е за по-дълго време”, потвърди и тя.

„Има и кръстовища със засилен трафик и регулировчикът субективно решава колко време да продължи да пропуска колите от едната лента в зависимост от това от коя страна колоната от автомобили е по-голяма”, обясни още инспектор Ботева.

За строителството на подлези и надлези и приоритизирането на автомобилите пред пешеходците тя посочи, че в цял свят има насока да се разделят потоците между автомобили и пешеходци.