Забраната за движение на тежките камиони в големите жеги – над 35 градуса по Целзий, ще бъде отменена. Досега мярката важеше за магистралите и за първокласните пътища.
За това се споразумяха Съюзът на българските транспортни работници, Агенция Пътна инфраструктура и Пътната полиция.
Забраната остава в сила, само когато се събират повече от два почивни дни.
В останалите пътната полиция ще преценява къде да бъдат въведени ограниченията.
Забраната отпада за петъците и неделите. На местата, където има голям наклон на магистралите – например при паметника на Гунди на магистла „Хемус” и при виадукта „Елешница” ще се забранява на камионите да изпреварват.
Те ще се движат само в дясната лента, а автомобилите ще се движат в лявата.
Подобни забрани ще бъдат въведени и при гр. Вакарел и на 67-ия км на магистрала „Тракия” при Пазарджик.
Сдружението на българските транспортни работници е най-яростният противник на забраната за движение при високи температури.
„Един човешки живот е по-важен от един размекнат асфалт. При една температура 35-36 градуса и един шофьор, оставен в автомобила да чака, без да има право автомобилът да работи на място... Този шофьор не е адекватен след това и не можем да гарантираме, че ще е адекватен да управлява”, коментира Веселин Дангов от Съюза на българските транспортни работници.
От пътната агенция твърдят, че забраната може да отпадне, защото магистралите вече са ремонтирани с модерни материали и нямало опасност да се деформират.
„При ремонтите са използвани полимермодифицирани битуми, които издържат и при по - високи температури и позволяват пътя да се експлоатира и над 35 градуса”, заяви инж. Георги Златев от Агенция пътна инфраструктура.
Когато почивните дни са само два, Пътна полиция ще преценява къде и кога ще се ограничава движението. Забраната остава в сила, само когато се събират повече от два почивни дни. За шофьорите ограниченията само увеличават загубите им.
Всяко изчакване означава и повече разходи за шофьорите. По думите на Николай средно на денонощие той губи по 15 евро, когато се налага да не шофира.
Според Валерий пък българските и румънските пътища носят най-големи загуби за превозвачите в сравнение с останалата част на Европа.