Основното между потребителите и доставчиците е доверието. В резултат на начина, по който се извърши сделката за „ЧЕЗ-България” то е сринато. Това коментира омбудсманът Мая Манолова в студиото на „Тази сутрин”.
„Всеки един проблем с надписана сметка, грешка в сметката или авария може да се излее в много сериозно недоволство именно заради липсата на доверие”, предупреди тя.
Според нея сделката с влизането на „Инерком” в енергото на Западна България е била непрозрачна и все още не знаем нито какви са капиталите зад нея, нито доколко купувачът има опит да управлява компанията.
„Единственият орган, който има реални правомощия да контролира тази сделка, е заел обичайната си позиция на страничен наблюдател – това е КЕВР”, подчерта Манолова.
Според нея са нужни законови промени, които от една страна да повишат участието на институциите при наблюдението и контрола на подобни сделки, а от друга – да дадат възможност на държавата при еднакви условия да има предимство при изкупуването на такива компании.
Манолова подчерта, че това засяга не само ЧЕЗ, но и „Енерго-Про” и ЕВН, срещу които има „многобройни и основателни” оплаквания.
По темата със стрелбата в Пловдив омбудсманът коментира, че е необходимо правоохранителните органи да си бъдат на мястото, защото „битовата престъпност е наистина чудовищна”.