Българските потребители се жалват най-често от проблеми в сферата на телекомуникациите – било заради дефектни телекомуникационни устройства, било заради условия по предоставяне на самата услуга, които могат да се окажат в някакъв момент за тях неизгодни. Това заяви в Русе председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран от БГНЕС.

Масови остават и жалбите от битова електроника, онлайн търговия, дрехи и обувки.

„От броя на жалбите и сигналите се вижда, че хората са все по-активни и знаят кога към тях се правят опити за нелоялни търговски практики и са склонни да обръщат внимание на това и да защитят своите интереси. През миналата година сме получили над 20 000 жалби и сигнали от потребители, което един ръст спрямо предишни периоди“, коментира Маргаритов.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В 70% от случаите сигналите приключват с компенсация за потребителя от страна на търговеца. Маргаритов призна, че има случаи, в които гражданите злоупотребяват с по-големите права, които законът им дава. По думите му обаче това не е масово явление.

Чужденци също се обръщат към КЗП, като най-често става дума за изгубен багаж или друг проблем, свързан с пътуванията. По-малко от 2% от случаите са свързани със самото качество на туристическия продукт.