Мащабна кампания за защита на правата ни като потребители. В разгара на летните отпуски 14 европейски държави, сред които и България, едновременно се опитват да насочат вниманието на гражданите към това, което им се полага при проблеми с пътуването.

За трета поредна година днес у нас беше отворено така нареченото Гише на пътника в салон „Заминаващи” на Терминал 2 на Летище София.

Главоболия

Закъснели или отменени полети и загубени багажи остават най-честите ни проблеми като пасажери. Имате право на обезщетение при отмяна на полет, освен ако това не е било известно 2 седмици по-рано.

Обезщетението може да е между 125 и 600 евро. При изгубен багаж може да претендирате за изплащането на стойността му, ако авиокомпанията не успее да ви го достави до 21 дни след пристигането ви.

"Имаме проблеми да докажем, ако се загуби куфарът или при липси в него какво е имало, обикновено авиокомпанията изисква касови бележки, фактури или да е снимано вътре какво има. Много трудно човек може да покаже и си пази всички документи. И много често се получава фиксирано обезщетение - на килограм 20 евро и общо 400 евро. Затова, ако имаме ценни вещи нека ги държим в ръчния багаж", съветва Игнат Арсенов от Европейския потребителски център.