Скандална брошура рекламира страната ни като дестинация за лов на защитени и изчезнали видове.
На брошурата е изобразена кафява мечка - защитен вид, чието преследване се наказва с до 3 години затвор. В рекламния материал с официалното лого на България има още американски елен и пъстърва, нетипични за нашите ширини.
В описанието към дипляната на английски език пък е записано още, че у нас целогодишно се ловува тур - вид изчезнал вече бозайник.
Преди седмица на екофорум от Сдружение за дива природа "Балкани" попадат на рекламния материал на щанд на Министерство на туризма.
„Мечката в България е защитен вид, допуска се единствено при специални обстоятелства. Виждаме благороден елен - разпространен в цялото северно полукълбо - не е типичният за страната, нито по форма, нито по размер. Рибата със сигурност е американска пъстърва - от бързо течаща река, такива в България няма - това не е типичен вид”, коментира Костадин Вълчев.
Брошурата, която рекламира лов на защитен вид е изработена през 2012 година. Отпечатани са 173 000 броя, на 6 езика.
И според изпълнителя на проекта няма проблем държавата ни да се рекламира като дестинация за лов на защитени видове, защото в брошурата било указано, че ловът е "само при специални условия". От фирмата не отрекоха, че снимките не са на типично български видове, но не смятат, че това е грешка.
„Тези брошури трябваше да бъдат в склада и бяха в склада, така че, който ги е изнасял от склада - ще бъде наказан”, министърът на туризма Николина Ангелкова.
Министерство на туризма ще поръча изготвянето на нови брошури, за да промотира страната ни като туристическа дестинация.