До изплащане на обезщетенията на пострадалите от фалиралия туроператор „София тур и Холидей“ може да се започне, след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.

„Групама“ ще плаща обезщетение на потърпевшите с лимит до 175 000 лв., съобщиха от Министерството на туризма.

Застрахователната компания е предоставила допълнително споразумение към договора си с изпадналия в неплатежоспособност туроператор „София тур и Холидей“.

Информацията е постъпила днес и от нея става ясно, че лимитът по полицата не е 25 хил., а 175 хил. лв. Анексът е подписан през месец май с дъщерно дружество на застрахователя.

До предоставянето на документа се стига след щателна проверка на застрахователната компания и проведена среща с министъра на туризма Николина Ангелкова ден по-рано.

Министерството уверява потърпевшите от некоректните действия на туроператора, че прави всичко възможно, за да защити интересите им, и следи стриктно за спазването на законите на страната.

Към момента все още продължава получаването на искове в застрахователните компании „Алианц България“ и „Групама“, както и на жалби в Министерството на туризма.

По тази причина точната бройка на потърпевшите и размерът на обезщетенията все още не е окончателно изяснен. 

На 19 декември туроператорът „София тур и Холидей“ обяви на сайта си, че прекратява дейност, след което Министерството на туризма извърши спешна проверка. Вчера министърът на туризма Николина Ангелкова проведе и среща с Орлин Пенев, изпълнителен директор на „Алианц България“ и Селин Болар, изпълнителен директор на „Групама“.

При разговорите и двамата заявиха категорично, че обезщетения ще бъдат изплащани на всички засегнати потребители от фалиралия туроператор.

Всички страни посочиха, че той е изключително некоректен, защото не спазва ангажиментите си, предвидени  в Закона за туризма.

Според текстовете, когато туроператор обяви неплатежоспособност, е длъжен незабавно да изпрати информация до министерството и до застрахователните компании за това какви сключени договори има с клиенти и с какви контрагенти работи – турагенции, хотели, авиокомпании.

В уведомлението от „София тур и Холидей“ няма информация какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети.