Новите две категории за управление на мотопеди и мотоциклети - АМ и А2 - ще бъдат добавени в шофьорските книжки.
Кабинетът промени леко и дизайна на свидетелствата, като думите „Европейска общност” ще бъдат заменени с „Европейски съюз”.
До дни МВР ще вдигне и цената за издаване на синьото талонче към книжката от 1 на 2 лв.
В същото време, месец преди крайния срок за въвеждането на новите европейски изисквания за шофьорските курсове, автоинструкторите се притесняват, че липсата на ясни правила ще увеличи корупцията и инцидентите на пътя.
От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка поискаха Министерството на образованието да промени спешно проекта за новите учебни документи.
Според автоинструкторите недомислици в последните промени в Закона за движение по пътищата ще позволят да се взима шофьорска книжка за по-горен клас превозно средство без достатъчна практическа подготовка
„Там е даден само един вариант, че ако имате две години стаж, може да се явите на изпит на по-голямото превозно средство, без да има практически часове, които да уплътнят разликата между един малък автомобил и един товарен автомобил,” обясни Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Така професионален водач на камион 7 тона ще сяда зад волана на 20-тоннна машина без елементарни познания за спецификите й. Това, според Иванов, „означава, че вие или трябва да си купите изпита, или трябва да счупите този камион!”
„Не само за любителите като нас - „Б” категория..., а най-вече за професионалните шофьори - мисля, че увеличаването на часовете за обучение, ще им е от полза,” казва курсистът Ива Иванова.
Липсата на ясни правила при обучението на бъдещите мотоциклетисти също създава объркване сред преподавателите. Според едни изисквания учебните машини трябва да отговарят на определена мощност, а според други - на определено тегло.
От съюза на авто-мото преподавателите са категорично против допускането на непълнолетни водачи на мотопеди по пътищата, без необходимата практическа подготовка.