Еднодневна стачка отново парализира въздушния транспорт в Германия след неотдавнашния протест на наземния персонал на „Луфтханза“.

Синдикатът съобщи, че служителите няма да са на работните си места от 4 часа сутринта във вторник (20 февруари) до 7:10 часа сутринта в сряда (21 февруари). Засегнати ще са летищата във Франкфурт на Майн, Мюнхен, Хамбург, Берлин, Дюселдорф, Кьолн-Бон и Щутгарт.

Лещите София отмени 10 полета от и до Мюнхен и Франкфурт:

  • LH1707 излитащ за Мюнхен в 6:10 ч. 
  • LH1429 излитащ за Франкфурт в 6:35 ч. 
  • LH1702 кацащ от Мюнхен в 13:00 ч. 
  • LH1426 кацащ от Франкфурт в 13:20 ч. 
  • LH1703 излитащ за Мюнхен в 13:45 ч. 
  • LH1427 излитащ за Франкфурт в 14:15 ч. 
  • LH1704 кацащ от Мюнхен в 18:10 ч. 
  • LH1705 излитащ за Мюнхен в 18:55 ч. 
  • LH1428 кацащ от Франкфурт в 22:35 ч. 
  • LH1706 кацащ от Мюнхен в 22:45 ч. 

Всички пътници трябва да се свържат с авиокомпанията възможно най-скоро, за да получат подробности кой следващ полет могат да ползват, съобщиха за bTV от Летище София.

Какви са правата на пътниците?

При отменен полет авиокомпанията е длъжна да предложи на пътниците избор между няколко опции. Първата е отказ от пътуване и връщане на сумите по неизползвания самолетен билет, втората – осигуряване на друг полет до крайната точка на пътуването, и третата – обратен полет до първоначалната точка на пътуване, ако е избрана първа възможност.

Ако пътуващият е поискал да му се осигури друг маршрут с друга авиокомпания, тази, която е отменила полетите, е задължена да осигури храна и напитки, настаняване в хотел при престой на летището повече от една нощ и две безплатни телефонни обаждания, уточняват за bTV от Европейския потребителски център в София.

В случай, че авиокомпанията не осигури съответните грижи и човек има разходи, те трябва да са в разумни граници и касовите бележки да се съхраняват, за да може след това да се претендира за тяхното възстановяване, посочват още от потребителския център. И допълват, че пътуващите нямат право на храна, напитки и настаняване, ако цената на билета е била възстановена от авиокомпанията, анулирала полета.

Защо стачкуват служителите на „Луфтханза“?

Представителят на профсъюза „Ферди“ Марвин Решински съобщи, че в предупредителната стачка са се включили служители на „Луфтханза“, работещи в сферата на технологиите, логистиката, товарните превози и информационните технологии.

Авиокомпанията възнамерява днес да извърши само между 10% и 20% от близо 1000 планирани полета.

„Луфтханза“ предупреди пътниците на отменените полети да не отиват на летищата в Германия за презаверка на билетите, защото няма да има кой да ги обслужи.

Стачката е организирана от германския профсъюз на работниците в сферата на услугите „Ферди“, който иска повишение на заплатите на наземния персонал на авиокомпанията с 12,5%, докато ръководството на „Луфтханза“ е съгласно на увеличение само с 10%.