На прага на учебната година на дневен ред отново е проблемът с употребата на телефони в училищата. Въпреки тревожните данни, че учениците с тях се разсейват в час, пълна забрана на този етап не се планира.

По-малко от седмица до първия учебен ден шестокласничката София и майка ѝ се подготвят за завръщането в клас. Ученичката казва, че при тях телефоните не са разрешени.

„В нашето училище ни взимат телефоните сутринта, но на мен никога не ми трябва. Имало е да не ги дават, но после ходят при директорката“, разказва София Динкова.

„Предпочитам да им се взимат телефоните. Не са им нужни в училище“, смята майката на София Цвети Митрева.

В 22. СЕУ освен, че прибират телефоните в специална кутия, е забранено да се публикуват клипове от училището в социалните мрежи. Директорът твърди, че учениците приемат правилата.

„Малките са дисциплинирани, но големите са по-осъзнати. Голяма част от родителите на малките са тревожни и се безпокоят за безопасността на децата. Искат да имат постоянна връзка с тях, което според мен не е много добре - детето е самостоятелна личност в училище“, посочва Елена Кърпачева, директор на 22. СЕУ „Георги Стойков Раковски“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По-големите ученици понякога са доста изобретателни в желанието си да не се разделят с телефона си.   

„Вкарват втори телефони, едните им стоят в чантите с намален звук, различни други уреди, с които да си играят и да комуникират.  Телефонът, когато е в тях, ги кара да го използват в различните социални мрежи, а това пречи на самото дете“, допълва Елена Кърпачева.

Според служебния министър на образованието трябва да се работи за по-добрата концентрация в час.

„Тревожни са данните, че голям процент от българските ученици са разсеяни и не внимават в час по математика и природни науки, защото ползват своите телефони. Това са над 50% според различни въпросници“, казва Галин Цоков.

Все повече държави предприемат мерки срещу мобилните устройва при учениците. Последно - в Гърция, където се забранява и снимане на клипове и публикуването им в социалните мрежи. У нас също има забрана за използването на телефони в клас, но често тя не се спазва.

Според Цоков пълна забрана няма да реши проблемите. Вместо това, трябва да се мисли за дигитализация на учебното съдържание и интеграция на технологиите, за да са от полза устройствата за учениците.

Как влияят смартфоните на учебния процес и учениците – вижте коментара на учителят по история Борис Русев.