Dove пусна втори епизод от подкаст поредицата си „Красота в преход“. Лимитираните епизоди разглеждат в детайл токсичните стандарти за красота, наложени в началото на 2000-ните, както и влиянието им върху поколението, израснало с тях – милениъл жените.

Първият епизод на „Красота в преход“ проследи темата за социалния натиск и естетичните корекции от бума на пластичната хирургия в началото на века до днес. Новият епизод носи заглавието „По калъп“ и изследва стремежа да изглеждаме като другите. Гости са актрисата Теодора Духовникова, психологът Валентина Димитрова и Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove.

Епизодът отправя поглед назад към абсурдните трендове от ранните 2000-ни, които всички следваха, и изследва в дълбочина причините зад желанието да изглеждаме по точно определен начин.

Снимка: Dove

„Понякога, когато имаме вътрешна несигурност и липса на стабилност, фокусирайки се върху външния вид и опитвайки се да променим начина, по който изглеждаме, си създаваме една илюзия, че ние можем да контролираме живота си.“ – разказва Валентина Димитрова.

Епизодът търси отговор и на въпроса къде е тънката граница между вдъхновението, което можеш да почерпиш от вида на някого, и подражанието.

Снимка: Dove

„Аз бях много силно повлияна от топ моделите – Ева Херцигова, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл... Колко са различни те, нищо еднакво няма в тях. Това са 10 вида блестяща красота и нито една не прилича на другата. Разглеждах снимките им в захлас, легнала на пода в хола. Правеше ми силно впечатление, че най-хубавите им фотосесии са с пуловери и си казах, че може да не съм нагиздена като принцеса, но може просто с един размъкнат пуловер да съм толкова хубава, колкото тях. Ето такива неща много ме вдъхновяваха в тях и не мисля, че са ми били лош модел на подражание. Напротив. Те бяха трибуна на естествената красота.“ – спомня си Теодора Духовникова.

Епизодът включва и практическо упражнение за слушателите, разработено с глобалните експерти на Dove. Упражнението насърчава изграждането на по-здрава връзка с външния вид – с по-малко критичност и повече разбиране.

„Автентичността е изключително важна, но тя е и много трудна за разбиране и за постигане. Да познаеш себе си означава, че трябва да

се приемеш с всичките си несъвършенства, без това да те разклаща, без това да те кара да се чувстваш недостатъчен.“ – казва Валентина Димитрова.

Епизодите на „Красота в преход“ са създадени в партньорство с подкаста на Карин Околие – Kari’s Calling. Поредицата е част от глобалната инициатива Dove Self-Esteem Project, чрез която брандът вече повече от 20 години помага на младите хора по света да изградят увереност и позитивна самооценка. Тази година за пръв път фокусът се измества върху вече порасналите момичета – милениъл жените.

Снимка: Dove

„Глобално проучване показа, че именно милениъл жените са най-неудовлетворени от начина, по който изглеждат. 33% дори са отговорили, че биха заменили година от живота си за „перфектното тяло“. Това е стряскащо и вярваме, че е тема, за която трябва да се говори повече.“ – разказва Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove за България.

Гледай втория епизод на „Красота в преход“ тук: