Вече ви разказахме за поредицата от важни промени в Закона за движение по пътищата, приети от депутатите. Сред тях са възможността общинските камери и камерите на тол системата да установяват превишена скорост. Въвежда се формулировката средна скорост, която може да се следи от тол камерите. При тротинетките – забрана за управляване през нощта и от лица под 16 години, задължителна каска и задължителна регистрация и гражданска отговорност.
А ето как шофьорите и пунктовете за технически прегледи приемат новото правило - преди прегледа да са платени всички глоби по електронни фишове.
Радина и Симеон са млади шофьори. Смятат, че обвързването между техническия преглед и глобите ще подобри събираемостта. Но и че трябва да има реверанс, в случаите, когато водачите нямат възможност да заплатят глобата си в момента и срокът за заплащането ѝ не е изтекъл.
„Като видиш, че имаш глоба и не може да се направи техническия преглед - да може да се плати на място. И по този начин хем да се плати глобата, хем да се направи и технически преглед“, казва Радина.
„Може да има някой с глоби, който не иска да отиде на преглед, за да не си плати глобата“, обясни Симеон.
Измененията в Закона за движение по пътищата, свързани с техническите прегледи, изненадват и служителите в тези пунктове. Сега те проверяват автомобила, собственика и шофьора, който го е докарал.
„Нашата информационна система прави проверка към НАП дали има дължими неплатени данъчни задължения и проверка към Гаранционния фонд, дали има валидна ГО за деня на извършване на преглед. От медиите го чуваме, че ще има още една проверка за неплатени връчени глоби, фишове и актове“, обясни Павел Радев, служител в ГТП пункт.
Според служителите няма възможност за заплащане на глобите в техните пунктове.
„Предполагам просто прегледът ще бъде прекратен, ако не се измисли начин за плащане на място“, казва Георги Караджов, който също е служител в ГТП пункт.
И те са на мнение, че промените могат да увеличат броя на шофьорите, които не преминават технически преглед.
„Това е добра мярка. Аз обаче искам да попитам - всички виждаме едни автомобили, които са пред разпадане, които пушат, на които им се клатят калниците… Как те минават на технически преглед“, каза Димитър Илиев, бивш заместник-председател на Агенцията на пътна безопасност, в предаването „Тази сутрин“.
Пунктовете ще виждат дължим ли глоби в системите си, свързани с държавните институции. Според експерти обаче ще е нужен контрол прилагат ли новото правило.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK