Промените в Закона за движение по пътищата със сигурност ще имат положително отражение. Това заяви в „тази сутрин“ бившия заместник-председател на Агенцията на пътна безопасност Димитър Илиев. Според него обаче няма да се изкорени проблемът, защото не се работи върху основните фактори за пътно-транспортния травматизъм.

„Хората загиват по извънградските пътища – при неправилно изпреварване, при удар в дърво. Всеки пети загинал е пешеходец. Промените, които са направени ще засегнат главно най-безопасните пътища – магистралите. Има разбира се и някои много добри поправки като небрандирани полицейски автомобили да могат да локализират в трафика проблеми“, допълни Илиев.

Снимка: bTV

Според Илия Тодоров от Асоциацията за пострадали при катастрофи обхватът на камерите, следящи за средна скорост трябва да се увеличи: „Трудно ще се заобиколи това, ако камерите са достатъчно и на кратки интервали. Трябва да се надгради тази система и да мери не само средна скорост, но и моментна скорост“.

Илиев обясни, че камерите на общините вече са свързани с МВР и това е добра мярка. Тодоров допълни, че е много важно да се използва пълния ресурс на тези камери в борбата с нарушителите, като трябва да следят за преминаване на червено, неправилно пристрояване и отнемане на предимство.

Експертите коментираха, че трябва да се затегне контролът при Годишните-технически прегледи.

Едно от новите правила за движение на тротинетките, е да не може да се карат в тъмната част на денонощието. Според Владислав Стоицов, председател на Българската асоциация за електромобилност, подобна мярка няма никъде по света като практика.

Снимка: bTV

„Държавата вместо да насърчава екологичния транспорт, за да живеем в по-чисти градове, виждаме как държавата демонстрира нежелание за справяне с проблема и налага рестриктивни мерки“, каза още Стоицов.

Друго ограничение е лица под 16 г. да нямат право да управляват ел. тротинетка. Ще се налага глоба на родителя, който позволи на детето му да се качи на подобно превозно средство.

Стоицов потвърди, че в законовата уредба има текстове, които регламентират тротинетките да имат регистрационни номера, но предстои да се уточни процесът на регистрация и застраховки в общините.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK