Във вторник и сряда сутрешните полети до Лондон на авиокомпанията „Уиз еър” се оказват препълнени. От компанията намират бързо решение – не пускат 25 души на борда. Без обяснение.

„След като минахме всички проверки, бяхме спрени на последния контрол. Казаха да изчакаме, че ще пътуваме с обедния полет”, разказва шокирана пътничка.

Клиентите на „Уиз еър” са блокирани на летището до следващия полет, който е след седем часа. Част от пътуващите в обедния полет също са свалени, заради... чакащите от сутринта.

Избирането на отпадналите ставало на случаен принцип.

„Дадохме нашите две места на една жена, която трябваше да отиде в болница, тя просто се разплака, защото нямаше да може да стигне на време”, споделя Цветелина, която трябвало да кацне в Лондон сутринта.

Пътниците без късмет са изумени от тото принципа, според който са избрани оставащите. Разказват, че майка на три деца също била от изоставените, а семейството се качило на самолета само с бащата.

По това време представител на „Уиз еър” на летище София няма. На блокираните пътуващи е отказан контакт с компанията.

„Казаха, ако искам да разговарям с представител на компанията, да пътувам до Унгария”, споделя с недоумение една от потърпевшите.

В официално писмо до bTV унгарската компания се извини на „избраните” пасажери и призна, че е направила регистрации за повече места, отколкото има на борда.

От „Уиз еър” посочват, че международните стандарти в авиосектора позволяват известно надвишаване на броя резервирани места (т. нар. overbooking), защото обикновено невсички пътници се явяват, а целта е да не остават празни места.

„Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и при подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, или пътниците, които са се чекирали последни, са регистрирани за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците.

„Уиз еър” искрено се извинява на всички засегнати пътници и полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди”, посочват от компанията.

От там обаче не се ангажираха с това кога ще се реши проблемът с връщането на пътници.