Фалшиви имейли от банкови институции призовават бързо да се потвърди акаунта и да се въведе отново името и паролата за достъп.
Експерти по киберсигурност предупреждават, че тече нова мащабна фишинг атака и хората не трябва да правят каквото и да било.
Радостина получава имейл от своята банка за актуализация на профила си. Тя обаче вече знае, че това е фалшив имейл, тъй като нейни близки наскоро са били жертва на хакери.
„Истината е, че натискането на едно копче е лесно. Те натиснаха такива линкове и в крайна сметка имаше едно ходене по мъките“, обяснява Радостина Пешева, която е мениджър продажби.
„Ако някой ви поиска потребителско име и парола или създаде усещане за стрес, по-добре се обадете в институцията по телефона или използвайте специализираните им приложения“, поясни Ясен Танев, специалист по киберсигурност.
Една от потърпевшите банки знае за тези фишинг атаки и предупреждава клиентите си. „Запомнете! Банката никога не изисква от клиентите си да предоставят онлайн лични и/или банкови данни като парола, имена, ЕГН, адрес, телефон и наличност по сметки.
Ако подозират, че са станали жертва на измама, трябва незабавно да се обадят на контактния център на банката, както и да блокират картите си в мобилното банкиране“, са казва в позицията на ОББ.
Сега, когато получи такъв имейл, Радостина предупреждава близките и приятелите си. „Правя един скрийншот и го пускам в групата с моите колеги“, отбелязва Радостина.