Фалшиви имейли от банкови институции призовават бързо да се потвърди акаунта и да се въведе отново името и паролата за достъп.

Експерти по киберсигурност предупреждават, че тече нова мащабна фишинг атака и хората не трябва да правят каквото и да било.

Радостина получава имейл от своята банка за актуализация на профила си. Тя обаче вече знае, че това е фалшив имейл, тъй като нейни близки наскоро са били жертва на хакери.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Истината е, че натискането на едно копче е лесно. Те натиснаха такива линкове и в крайна сметка имаше едно ходене по мъките“, обяснява Радостина Пешева, която е мениджър продажби.

„Ако някой ви поиска потребителско име и парола или създаде усещане за стрес, по-добре се обадете в институцията по телефона или използвайте специализираните им приложения“, поясни Ясен Танев, специалист по киберсигурност.

Една от потърпевшите банки знае за тези фишинг атаки и предупреждава клиентите си. „Запомнете! Банката никога не изисква от клиентите си да предоставят онлайн лични и/или банкови данни като парола, имена, ЕГН, адрес, телефон и наличност по сметки.

Ако подозират, че са станали жертва на измама, трябва незабавно да се обадят на контактния център на банката, както и да блокират картите си в мобилното банкиране“, са казва в позицията на ОББ.

Сега, когато получи такъв имейл, Радостина предупреждава близките и приятелите си. „Правя един скрийншот и го пускам в групата с моите колеги“, отбелязва Радостина.