Сигнал за фалшиви имейли от електроразпределително дружество към техни клиенти. В тях се съобщава за грешка в начислените дължими суми във фактурите за електроенергия и приканват да се поиска възстановяването им.
Посочени са недостоверни имейл адреси и телефон за контакт, като от клиентите се иска споделянето на лична информация.
Борислав Сестримски, експерт по киберсигурност, обясни, че фишинг имейлите са електронна комуникация, която ни подканва да направим нещо.
„Основно се разделят на два типа – единият съдържа линк, който ви отвежда на несигурно място и ви кара да правите неща, с които не бихте се съгласили, ако знаехте какво правите. Вторият тип са тези, които ви карат да свалите вреден файл“, обясни той.
По думите му имейлите от електроразпределенителното дружество са от първия тип, а целта на този, който е изградил сайта, до който се стига, е да събере информация за вашата кредитна карта.
„Няколко са нещата, които биха сигнализирали, че има нещо нередно.
„В случая пише, че това е компютърно генерирано съобщение – такъв тип съобщения не би трябвало да се появяват по такъв начин във вашата поща. След това се упоменава някаква сума, която да ви се върне, и ви приканват към последващи действия. Те ви отвеждат на сайт, който е извън вашето мобилно приложение и телефон и ви приканват да продължите и да преминете към външен хостинг, който се контролира от трето лице“, поясни експертът.
По думите му след това сте поканени да въведете номера на кредитната си карта или други данни. Така те са придобити и могат да се използват в бъдеще.