Един от разпространените начини за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект е връщането ѝ в магазина. В случаите на несъответствие потребителите могат да се откажат от покупката само ако са я сключили дистанционно. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област, припомнят от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Поводът е Информационната кампания за правата на потребителите, провеждана от Европейския съюз.
Една от ситуациите, в които потребителите могат да върнат закупена стока, е при дефект, който се е появил в законовия гаранционен срок (до две години от датата на закупуването) или в периода на валидност на търговката гаранция, съгласно условията в нея.
След предявяването на рекламация, търговецът следва да ремонтира дефектната стока безплатно или да я замени с нова в срок от един месец. Ако не успее да изпълни тези условия, търговецът е длъжен да намали цената или да върне цялата сума на клиента.
До връщане на парите може да се стигне и когато закупената стока е била ремонтирана три пъти в рамките на двугодишния гаранционен срок.
От КЗП уточняват, че връщането на закупена стока от традиционен магазин без дефект или след изтичането на двуседмичния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика и не е нормативно уредено.