Министерството на транспорта съобщи, че е готово със спасителния план за заседнали кораб „Вера Су“ и разтоварването на товара от азотен тор може да започне още този вторник. От транспортното ведомство обаче обявиха, че това щяло да стане, след като от МОСВ им посочат технологията и водите им посочат технологията.

От екоминистерството пък заявиха, че очакват от Министерството на транспорта да кажат какви са техните планове с цел да се опази околната среда в района.

От Министерството на транспорта съобщиха също, че в България вече са пристигнали представители на собственика и на панамската държава, под чийто флаг е регистриран корабът. Те трябва да обявят дали се отказва от плавателния съд и ще го обявят за потънал. Българските власти са им дали срок до 17 ч. да съобщят своето решение.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Междувременно стана ясно, че замърсяването в района на заседналия при Камен бряг кораб остава трайно. Стойностите на амониев азот във водата край плавателния съд продължават да са завишени. Това показват резултатите от пробите, взети в неделя от Басейнова дирекция.

„Тенденцията е на повишаване на концентрацията на азот-амониев във водите непосредствено до авариралия кораб "Вера Су". Действията, които следва да се предприемат, са от страна на органите, компетентни и отговорни по разтоварването на заседналия плавателен съд. Да изберат метод и технология, максимално щадяща околната среда“, заяви Мирослава Робинсон, началник на отдел „Опазване на морските води“ в Басейнова дирекция.