Комисията по транспорт в Европейския парламент се очаква да разгледа отново пакета "Мобилност". От днешния дебат ще стане ясно дали депутатите ще приемат българската позиция. 

Повече от половин век Стефан Стойчев е международен шофьор. Благодарение на опита си вижда разликата между професията у нас и в Западна Европа. Против пакета е "Мобилност" най-вече заради задължителните почивки.

„Това е едно неудобство. Не може бизнесът да върви по този начин”, смята Стефан.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Шофьорът пресмята, че ако сегашният му курс приключи в Испания, задължителното връщане в страната ни означава изгубено време и повече разходи.

„Напълно сме наясно, че трябва да има мобилен пакет. И подкрепяме да има регламентация. Но към момента има доста сериозни различия по отношение на балансиране на текстовете”, казва Йордан Арабаджиев от Съюз на международните превозвачи. 

В този си вид пакетът "Мобилност" означава повече празни курсове и съответно загуби, отчитат от бранша. Потенциални щети виждат и евродепутатите ни.

„В момента гласуваме дали ЕК да оттегли пакета, което ще е добре за нас, или да продължим напред с преговорите”, казва евродепутатът Андрей Новаков от Европейската народна партия.

Според Ангел Джамбазки от Европейките консерватори и реформисти това не е фатално и „зависи какво ще договорим”.

 „Ще направим всичко за да намерим компромисни решения”, заяви Петър Витанов Прогресивен алианс на социалисти и демократи.

Дори и гласуването да е в ущърб на страната ни, пакетът няма да се приеме поне до старта на работата на Европейска комисия на 1 ноември, твърдят още българските евродепутати.