България продължава да се надява, че неизгодният за нея пакет „Мобилност” може да се промени. Мерките, които Европа прие, задължават българските шофьори да спят на хотел, а не в камионите си. Къде обаче нощуват те в момента?
„Тука правихме ремонти, беше леш”, разказва управителката на паркинга в Казичене. Стегнала го е и е направила това, от което шофьорите имат нужда - баня и тоалетна.
„Тука на мен ми харесва и всякога съм спирал тука”, казва шофьорът Айдън Хайдула.
Банята и тоалетната са му без пари. А къде спи?
„Там, където повечето шофьори, спя. В паркинга, в камиона, нашият хотел е камиона”, споделя Айдън.
За да преспи в камиона, ще плати десет лева. Толкова струва паркингът на денонощие в Казичене. Във Франция шофьорът на тир задължително спи в хотел.
„И ако те хванат, трябва да покажеш бележката, че си останал в хотел”, разказва Айдън.
Ако българските шофьори задължително спят на хотел, сто и петдесет хиляди ще загубят работата си, предупредиха евродепутатът Ангел Джамбазки и транспортният министър Росен Желязков, които на среща с бранша обещаха, че ще продължат да се борят срещу пакета „Мобилност”.
Паркингът в Казичене е пет декара. Управителката казва, че може да го направи като в Европа, стига да има пари - за да построи хотел за шофьорите и да го асфалтира. При дъжд е кал, а в слънце - прашна буря. Но паркингът е десет лева и българският шофьор идва тук като на хотел - за него хотелът е камионът.