Тази година се наблюдава задържане и дори спад в оборота на предпразничното пазаруване, съобщават от Българската ритейл асоциация.

Между 10-15% се отчита спад в продажбите спрямо предколедното пазаруване през 2022г. Това обаче важи за по-луксозните стоки. При средния ценови сегмент продажбите са каквито са били миналата година. Ръст се отчита обаче при ниския ценови сегмент.

За подаръци сме похарчили между 200-400 лева, казват от асоциацията, което не се различава от бюджета, който сме отделили миналата година.

Някои правят покупки и в последния момент. Повечето споделят, че по-големите подаръци са поръчали онлайн още преди месец, а за последния момент са оставили по-символичните покупки от физическите магазини.

„Имаме доста работа. Хората пазаруват страшно много книги. Няма значение дали е за малки деца, дали е 20-30 годишни, но хората масово се ориентират към книгите на хартиен носител и това може много да ни радва“, каза Полина, управител на книжарница.

От Асоциацията "Активни потребители" казват, че в последните години забелязват по-ниски цени, които започват от Черния петък и се задържат до Коледа.

„Винаги има риск в последните два дни преди празниците да има на места завишение на някои цени, особено при някои хранителни продукти в някои населени места“, обясни Богомил Николов от Асоциацията "Активни потребители".

Законът казва, че потребителите имат 14 дни, за да върнат дадена стока в онлайн магазините. За физическите магазини няма определен срок. Търговецът сам решава какъв да бъде той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement