Защо млади учители у нас започват работа, но не се задържат на нея? Как може да се реши проблемът със зубренето? Отговори на тези въпроси и не само търсиха гостите на форума „Добрите практики на фокус“.

Има хора, които правят революция в българското училище. Кремена Сьодерстрьом е родом от Алехой. Мечтае да стане учителка, но любовта я отвежда в Стокхолм преди 20 години. Днес е директор на училище Игелста в шведския град Сьодертеле.

Снимка: bTV

Тя се доказва в Швеция, където само за 3 години успява да повиши успеха на учениците и да намали безпричинните отсъствия.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Най-ценното, което Кремена Сьодерстрьом научава в Швеция, е да гледа на учениците като отделни личности, а не просто като обект, който да усвои дадено знание и да постига резултати.

На своето трето издание „Добрите практики на фокус“ се радва на над 500 участващи училища и образователни организации.

Снимка: bTV

Петко Иванов е част от екипа на „Преподаваме.бг“, които са основни организатори на събитието заедно с платформата „Заедно в час“.

Според Петко Иванов пътят за разрешаване на проблемите в образованието не е само от страна на институциите, но и „отдолу нагоре“, от хората на терен.

„Добрите практики на фокус“ събра 200 полезни практики и платформа, над 30 работилници и сесии. Въпроси като „Как да задържим младите учители в сферата?", "Как да излекуваме бележкарството?", "Как да повишим личната отговорност на учениците?", бяха сред най-обсъжданите и тепърва очакват своето разрешаване.