Според мен има забавяне в плана за действие. Цитирам член 9 от Конвенцията по спасяване, в който се казва, че държавата може да се намеси в случай от опасност от замърсяване на нейното крайбрежие. Естествено, като се спазват всички принципи на международното морско право.
Това заяви председателят на Българската морска камара кап. Богдан Богданов.
По думите му, за да се говори за "саботаж", трябва да има много солидни аргументи.
„От времето на чупене на курса до засядането са почти два часа, което е достатъчно, за да се реагира, ако екипажът е бил на вахтата. Би трябвало веднага, след като корабът е заседнал, представители на „Морска администрация“ да се качат на борда, да снемат показания, да вземат проби за алкохол и наркотици, със съдействие на „Гранична полиция“, добави той.
Според Богданов България разполага с една от най-добрите системи за наблюдение на корабния трафик и е необяснимо защо толкова дълго време не са успели да установят връзка с кораба.
„Ако времето се развали, има голяма опасност да се пречупи корабът“, каза още той.