Електроразпределителното дружество ЧЕЗ започва кампания към своите клиенти, целяща да им разясни съдържанието на сметките за потребление на ток, съобщиха от компанията.
Кампанията предвижда при получаване на битовите сметки да бъде приложена брошура, обясняваща подробно как се образува цената на електроенергията.
Ограмотяване на населението
„Целта на кампанията е отделните такси, включени в цената, както и начинът на формиране на крайната сума, да станат ясни за всеки клиент”, посочва в съобщение до медиите Кремена Стоянова, изпълнителен директор на ЧЕЗ Електро България. По думите й така потребителите ще разберат всички добавки и тарифи.
От дружеството изясняват, че събираните от тях такси за достъп до електропреносната мрежа, цена за пренос през тази мрежа, добавка за зелена енергия, цена за високоефективно комбинирано производство и невъзстановяеми разходи се превеждат към други компании по веригата.
Съобщението за разяснителната кампания идва на фона на продължаващи бурни граждански протести срещу скъпия ток и назначаването на редица агенции и комисии да проучат за нередности в приватизациите на трите енергоразпределителни компани, начина на формиране на сметките за електроенергия и самия енергиен регулатор ДКЕВР.