Контролът върху неизрядните шофьори на пътя се затяга. В него вече се включват и камерите на тол системата, която тръгва от март.
От днес шофьорите, които пътуват по републиканските пътища без валидна електронна винетка, ще бъдат снимани и от тези камери, и автоматично ще влизат в базата данни.
Това обаче не отменя контрола на мобилните тол екипи, които могат да ни спрат в същия ден.
Нарушителите, които са снимани от въпросните камери ще бъдат глобени с 300 лева на кола или 1 800 лева на камион. А ако бъдат спрени в същия ден от патрул на тол контрола, ще могат да платят само компенсаторна такса от 70 лева за кола и над 125 за камиони.
На заснетите с камера, които не са спрени от екип на тол контрола ще бъде изпратен електронен фиш по пощата. Ако го платят в рамките на 14 дни от датата на получаване, могат да се разминат само с компенсаторна такса от 70 лева, вместо с глобата от 300.
Ако бъдат спрени от патрул на тол контрола след като са снимани и от камера- шофьорите са длъжни да платят на място - ако откажат ще се отзоват хем с глоба хем с акт за административно нарушение.
Законът предвижда още при неплатена глоба за каране без винетка автомобилът да не може да мине годишен технически преглед.
Шофьорите, които искат да са изрядни обаче срещат практически проблем - електронната карта, която трябва да показва участъците, за които ни е нужна винетка - не работи.
"В края на тази седмица ще бъде прието министерското постановление за обхвата на тол мрежата. В едно, с приемане на този обхват, ние ще излезем с подробна карта", посочват от АПИ.
На територията на Столична община има близо 10 участъка, за които в момента не е ясно трябва ли ни винетка или не. Поддържат се от пътна инфраструктура, но са в рамките на общината. Сред тях са Северната скоростна тангента и пътищата София-Банкя и София-Панчарево.
Двете институции вече повече от 1 година изясняват дали софиянци трябва да плащат за тях или не.
По документи обаче шофьорите знаят, че за тези маршрути трябва да имат винетка, защото са включени в Списъка на републиканските пътища, за които се изисква пътна такса. Чака се решението на кабинета.
А междувременно шофьори си задават въпроса защо плащат за пътища като отсечка Димитровград–Стара Загора, която определят като опасни.