Измина година, откакто багери и камиони влязоха в парк „Рила“. Причината – европроект за рехабилитация на туристически пътеки, а целта - борба с ерозията. Разрази се огромен скандал, последваха проверки и солени глоби. Сега дейностите по проекта продължават.

Този път в ябълка на раздора се превърна изграждането на пътека наподобяваща парк в градски условия от ръководството на Национален парк „Рила“ ни увериха обаче, че всичко природосъобразно, а материалът е естествен камък добит от района.

Снимка: bTV

„Всичко е с камъни, които идват от 2 километра, както виждате коне ни ги карат, всичко е направено екологично, няма нещо, за което някой природозащитник да се хване“, категоричен е бригадирът Самир Шарифов.

Настилката отговаря на проекта. „Знаем, че навремето така е правен „Кайзеровия път" в Рила, на много места и в чужбина пътеките се обособяват по този начин“, коментира Красимир Андонов от управата на парка.

За ерозията укрепването е частично решение - и то с дървени скари, а не плочи, смятат еколози. „Тези плочи, особено на по-стръмните райони на нестабилна основа при първото снеготопене, при първите валежи, ще ерозират и те самите“, посочи Петко Цветков от Фондация „Биоразнообразие“.

Снимка: bTV

Според него и колегите му по-големият проблем са хилядите туристи, качващи се със седалковия лифт, а пътеките сами по себе си не са достатъчни, за да регулират туристическия поток.

Проектът трябва да завърши до края на годината.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement