Наясно ли са родителите какво да правят при спешни ситуации, както в случая с починалото 3-годишно момченце, чиито родители търсиха помощ в 3 болници в София в продължение на часове.
Ако детето ви е болно, първото място, на което трябва да отидете е при личния лекар за преглед.
Личният лекар издава направление за специалист или ще ви насочи към най-подходящата болница, предвид на състоянието му. Ако състоянието на детето е много тежко, вариантите са: да извикате Спешна помощ или да го заведете в някое от спешните отделения на големите университетски болници.
Можете да се обърнете към личния лекар и при спешно състояние. По закон джипитата трябва да осигуряват непрекъсната медицинска помощ, дори в почивни или празнични дни.
В София повечето лични лекари сключват договор с лечебни заведения за медицинска помощ, не спешно звено, която поема обслужване в нощните часове от 20 ч. вечерта до 8 ч. сутринта и в празничните и почивните дни.
Ако се насочите към болница, трябва да проверите дали има спешно отделение.
Някои лечебници със спешни звена нямат педиатри, детски хирурзи или реаниматори.
Ако попаднете в такова лечебно заведение и детето ви се намира в спешно състояние, лекарите са длъжни да окажат медицинска помощ и да поддържа състоянието му възможно най-добро до постъпването му в друго лечебно заведение, казва адвокатът по медицинско право Мария Шаркова.
Някои специализирани болници като столичната педиатрия нямат и не са длъжни да имат спешен кабинет, а разполагат с приемен за планови пациенти или за амбулаторно лечение. Пред него родителите на починалото миналата седмица 3-годишно дете, твърдят че са чакали два часа за хоспитализация
Окончателните резултати от проверката на здравното министерство по случая с починалото дете очакваме в края на следващата седмица.