Експерти в областта на комуникациите и представители на бранша се събират в София за годишна глобална конференция. На прага на изборите водещата тема на събитието е борбата с дезинформацията и как да се справим с нея.

В рамките на три дни професионалисти в областта на маркетинга и медиите анализират стандартите в комуникацията, пропагандата и дезинформация в контекста на глобалните събития.

„Към момента по-скоро изкуствения интелект подпомага разпространението и генерирането на повече дезинформация. В бъдеще тази тенденция може да се обърне, но е доста по-лесно на компаниите и на хората, които искат да разпространяват такъв тип информация в момента да използват ИИ с цел това да става по-бързо, по-евтино и по-таргетирано“, казва Илия Кръстев, председател на Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии.

По думите му най-трудно е да разберем дали съдържанието, което ни се предоставя, е създадено от човек, или от ИИ.

„Рискът е да се окажем затрупани от съдържание, което е генерирано от изкуствен интелект. Все по-трудно е да разберем кое е генерирано от изкуствен интелект и кое е написано от хора“, казва още той.

„Правилното използване на информация и проверката на първоизточниците са в основата на борбата с дезинформацията“, допълни още Кръстев.

bTV Media Group е медиен партньор на събитието.