Можеше ли да бъде избегната верижната катастрофа с четири трамвая в столицата, която взе жертва?

При инцидента от 23 януари един човек загина, а деветима бяха ранени при верижния удар между трамваите. Жертвата - пресичала неправилно, обявиха тогава от полицията. А ударът вероятно е заради разсейване на ватмана в последния трамвай.

След инцидента от “Спаси София” сигнализираха, че диспечерската система за комуникация в организацията на трамвайното движение е допотопна и се използват стари мобилни телефони за уведомяване за проблеми по трасето.

А от общината контрираха, че от няколко дни тя е модерна и по-бърза.

Снимка: БГНЕС
В помещението, откъдето се координира цялото движение на тролеи и трамваи, има екрани, на които, в реално време се следи дали има закъснение и дали се движат по разписание.

В координационния център обаче показаха, електронна система за известяване, която действа от няколко дни.

Според ватманите така е по-удобно, защото избирането от телефона е по-трудно и по-бавно, а и понякога служителите не отговарят. Вече за секунди съобщенията ще стигат от диспечерския пункт до кабините на ватманите.

Зам.-директорът на Столичния електротранспорт Иво Василев заяви, че теоретически инцидентът би следвало да не се случи, но на практика е възможно пак да възникне. По думите му системата е въведена преди няколко дни от Електротранспорта, въпреки че не е техен ангажимент.

Снимка: БГНЕС
Ватманите работят извънредни часове, но в рамките на позволеното от закона, успокояват от електротранспорта. Предстои да бъде монтиран екран, от който ще може да се следи в реално време поведението на ватманите в кабините.