Когато липсва безопасност на пътя, това е свързано с корупционни модели и корупцията убива на пътя. Това подчерта депутатът от ПП Настимир Ананиев на срещата в министерския съвет за координация на пътната безопасност, в която участие взеха и представители на основни министерства.

Андрей Цеков от Министерството на финансите посочи, че при досегашните практики на инхаус процедури и основни ремонти през договори за текуща поддържка „съществува една огромна несигурност по отношение на основните изисквания към строежите, в това число и изискванията за безопасност на пътната инфрастурктура“.

Александър Йоловски от Министерството за електронно управление посочи, че ключов фактор е дигитализация на контролната дейност, „така, че да бъде намален до минимум субективният фактор при нея“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Пълна нетолерантност към арогантните и нагли шофьори. Тези, които с действията си застрашават хората, които спазват закона. Абсолютна нетолерантност към тези, които умишлено влизат след употреба на алкохол или наркотици и управляват. Тези хора трябва да бъдат разглеждани като убийци, това е все едно да се разхождаме с автомати по улиците. (…) Бих казал, че да, лошите пътища са проблем със сигурност, не го отричам, но моралните ценности са много по-важни“, заяви и съветникът на премиера и бивш рали шампион Димитър Илиев.

Той подчерта, че ще се действа за по-голяма информираност на обществото, но и буквално от днес започва засилен контрол за ползване на предпазен колан на задните седалки и за детски столчета: „Това са едни от мерките, които веднага ще дадат добри резултати в посока спасяване на човешки животи“.

Зам.-министър Явор Пенчев от МРРБ посочи и други ключови приоритети по линия на пътната безопасност:

  • Увеличаване на гаранциите от страна на изпълнителите на инфраструктурни обекти;
  • Увеличаване на изискванията към тях, към качеството на построените обекти;
  • Подобряване на качеството на пътните знаци в България и тяхната светлоотразителност;
  • Подобряване на качеството на мантинелите, подмяната на всички компрометирани мантинели още тази година на автомагистралите и пътищата първи клас;
  • Правилен избор на материали при за полагане на пътна маркировка в страната.