Инцидентът в „Железница“ от днес е първият при строеж на тунел у нас през последните десет години. Аĸo бъдe зaвъpшeн ycпeшнo, тyнeлът щe ce пpeвъpнe в нaй-гoлeмия пpoeĸт oт 70-тe нacaм.
През социализма е имало много инциденти с жертви и ранени при строежите на пътните и железопътните тунели.
Те обаче не са били огласявани в медиите, които тогава са били издания към ЦК на БКП. Повечето потърпевши не са наемници, а млади войници – така наречените трудоваци в някогашните Строителни войски.
За сметка на това през последните години има много жертви на катастрофи и други инциденти в тунели.
На 8 октомври 2015 г. тежка верижна катастрофа в тунел „Витиня“ взе три жертви, а 14 бяха ранени. Инцидентът се случи след сблъсък между бус и тир, около 50 коли и камиони се удариха верижно след тях.
На 5 февруари 2017 г. в тунел „Ечемишка“ върху автомобил пада част от метална колона със осветителни тела в тунела. При удара загина жена. Заради този инцидент бяха инвестирани десетки милиони за ремонти. Бяха повдигнати обвинения на шест души.