Ден след като гласуваха на първо четене да вдигнат десетократно глобата за паркиране върху тротоар, депутатите дадоха заден ход.
Има ли къде да паркират шофьорите, без да рискуват 200 лв? Вземаме за пример случайно избран блок в южната част на столицата. Апартаментите в него са 42, а местата за паркиране - едва седем.
В средата на деня, когато се предполага, че повечето хора са на работа, неправилно паркиралите са над 10. Сред тях е и Валери Петров. „Всичко е пълно, всички са се наредили, просто няма къде, не можеш на един километър да спреш тука”, оплака се шофьорът.
Районните администрации потвърждават, че местата за паркиране са в пъти по-малко от броя на автомобилите. „Само този е паркингът, а блоковете са толкова много. Къде да паркирам? Да направят паркинг и тогава да вдигат колите от тревните площи”, възмути се Мая, също затруднен от ситуацията шофьор.
И законодателите признават, че паркоместата не достигат, но са категорични за по-високите глоби. „Не е нормално да се паркира на зелени площи или на детски площадки, това е недопустимо. Друг е въпросът дали тези 200 лв. отговарят на размера на глобата и най-вероятно между първо и второ четене ще има обсъждане и вероятно ще има редакция на тази сума”, коментира зам.-председателят на Транспортната комисия в парламента Иван Вълков.
„То няма да се спазва, така или иначе - и сега има глоба за тревните площи, но никой не го спазва. Дали ще е 200 лв., 20 лв. или 220 лв. - все тая”, посочи друг шофьор – Мария.
Проблемът може да се реши с разширяване на платените зони и подземни паркинги. В столицата едва от 2006 г. инвеститорите са задължени да осигурят по едно паркомясто за всеки апартамент.