Пореден протест срещу камионите, които преминават през прохода „Петрохан“. Това им беше разрешено със заповед на АПИ, но жители от населените места в района настояват тя да бъде отменена.

В село Бързия за трети пореден път се провежда протест – това е селото, през което минава пътя.

Министърът на регионалното развитие Виолета Коритарова, депутатът Петър Петров и областният управител на Монтана присъстваха на протеста, за да разговаря с недоволните хора.  

Десетки граждани от няколко населени места обаче излязоха на пътя, въпреки че протестът им не е обявен и разрешен.

Внушително количество полиция има в района, като задачата на униформените е да не позволяват затварянето на трасето. Там обаче се преминава трудно, като за движението на автомобилите се използва само в едното платно.

Реорганизацията на трафика за всички коли и камиони е заради затваряне на участъка Мездра-Лютидол при пътен възел „Новачене“. Това се налага, за да се доизгради скоростното трасе до Ботевград.

В посока София камионите имат избор през два обходни маршрута – този през „Петрохан“ е алтернативен, но основният е през Крапчене-Стубел-Липен-Враца-Плевен.

 

Пътят през планината е тесен, стръмен и натоварен. Изкачването му е предизвикателство не само за неопитните водачи с леки автомобили, но и за професионалистите с камиони.

След камионите се кара с 20-30 километра в час. Сред малкото възможни участъци за изпреварване е този в района на софийското село Гинци.

„Просто хората се възмущават от това, което става напоследък. В нашето село има предимно възрастни хора, не могат да пресекат пътя и подкрепяме протеста на хората от село Бързия“, обяснява Георги Тодоров, кмет на с. Гинци.

Снимка: bTV

Той е ставал свидетел и на насрещно движещи се камиони – откъм София. „Сигурно няма кой да ги контролира и да ги спира. Не спазват дистанция, карат много близо и то един до друг – на 3-4 метра разстояние“ пояснява Георги Тодоров.

За международния шофьор Цветелин минаването през прохода не е проблем. „Добре е измислено само в едната посока да се минава за София, защото ако е в двете посоки, просто няма как –ще стане страшно“, твърди той.

Южният склон на прохода е не по-малко труден за шофиране. На един от най-опасните участъци и завои от АПИ са поставили допълнителна маркировка с цел повишаване на вниманието и на сцеплението на тежкотоварните автомобили.

Движението на камионите през „Петрохан“ е забранено в пиковите часове и в почивните дни. През останалото време разрешеното им преминаване е за срок от трийсет дни.