В сезона на почивките и пътуванията има намерения за сериозни реорганизации на движението. Промените, за които ще стане дума, засягат Северозапада пряко, както и транспортната свързаност на регионите в тази част от страната.
Част от реорганизацията се отнася до тежкия трафик, който се очаква да бъде пренасочен към един от най-важните проходи - "Петрохан".
Пускането на камиони от там е тежко, но неизбежно решение - заключението е на част от транспортния бранш по повод предстоящата реорганизация, която се налага заради изграждането на участък от скоростния път Видин - Ботевград.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Все още сме в очакване на заповедта, с която преминаването на тежкотоварни автомобили през прохода ще е разрешено.
Доказателство, че това ще се случи съвсем скоро са поставените жълти указателни табели за обход. Допреди два-три дни те бяха закрити, докато сега черната обвивка е премахната.
Решението за камиони през прохода "Петрохан" в посока София със сигурност много ще усложни преминаването.
Пътят е тесен, с остри завои и голяма денивелация. Затова и преминаването на камиони обикновено е забранено, а участъците, в които изпреварването е разрешено, са малко и къси.
Трафикът на тежкотоварни автомобили е проблем и за жителите на населените места, през които преминава пътят.
Като представител на бранша и част от Експертната група за транспорт към Европейската комисия Николай Рашков смята, че предизвикателството е огромно и за шофьорите. За да не се спира товарният трафик обаче, се налага компромис.
„На месечна база през граничния пункт на Видин има 28 000 преминавания в двете посоки на тежкотоварни камиони и това са само български камиони. При положение че говорим за ситуация, в която Дунав мост при Русе трябва да бъде затворен за ремонт, това означава, че трафикът трябва да бъде разпределен главно върху Видин. Тук идва въпросът как ще разпределим този трафик върху Видин, ако ние нямаме свързаност до граничния пункт“, каза Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.
Реорганизацията на движението ще е в сила след завършване на ремонта по обходите, уточниха от пътната агенция.
„Моята молба към АПИ и Министерството на регионалното развитие е да има наистина здрава мисъл, която да помогне както на гражданите да могат да не са възпрепятствани и тяхното придвижване да е безпроблемно, така и за превозвачите да бъде намерен начин, по който да се придвижваме“, посочи Рашков.
Промените са заради ремонта и модернизацията по скоростния път в участъка Мездра - Лютидол и ще са валидни до края на годината.