Готов е първият 17-километров участък от АМ „Европа“ между Драгоман и Сливница. Инвестицията е за 117,3 млн. лв.

Строителните работи по директното трасе завършиха половин година по-рано от предвиденото по договор и шофьорите вече преминават по него, съобщават от АПИ.

Снимка: АПИ

Модернизацията на първокласния път започна през май миналата година. В участъка е изградено второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране.

Снимка: АПИ

Изградени са два пътни възела „Сливница 1“ и „Сливница 2“, които са с енергоефективно осветление. Броя на всички големи съоръжения е 11, включващи 5 подлеза, 5 надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-и км, както и 7 площадки за отдих и принудително спиране и армонасипни стени.

Снимка: АПИ

За опазване на биоразнообразието в района на Алдомировското блато са направени пътеки за влечуги, които ще преминават през специално изградени за тази цел проходи/водостоци под магистралата. Поставени са шумозаглушителни стени и мрежи за птици, а каломаслоуловители ще пречистват повърхностните води от трасето в района Алдомировското блато.

Снимка: АПИ

Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.

Снимка: АПИ

АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и изграждането й е разделено на три части - от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, от Драгоман до Сливница и от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента.

В момента продължава строителството на 14,5 км от ГКПП „Калотина“ до Драгоман. Строителните работи започнаха през февруари и по договор трябва да приключат през януари 2022 г.

Снимка: АПИ

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.