Топлото време и летните отпуски са забавили производствата на предприятията и са свили потреблението, сочат данни на националната статистика. На фона на заспалия пазар някои стоки се открояват с осезаем ръст над всички останали.
Кога жегата е полезна за бизнеса?
Когато продавате климатици, хладилници и вентилатори, например. При този вид техника за последните 2 месеца търсенето се е увеличило 3 пъти. Вентилаторите дори вече са дефицит и трудно се намират в магазините за техника.
"Прави впечатление, че вече пазарът не е изместен към най-евтиното, а към най-оптималното за цената", казват търговците.
Сладоледеният бизнес също е в разцвета си - очаква се тази година един човек да изяде средно литър и половина от освежаващото лакомство.
Почти двойно повече това лято са външните щандове за сладоледи, което води след себе си нови клиенти, но не и по-високи обороти. Търговците се оплакват, че клиентите купуват за по-малко пари.
Три пъти повече вода и безалкохолни напитки купуваме в горещинитe
Най-търсени са газираните течности, студените чайове и плодовите сокове. Годишно пием по около 200 литра течности, от които най-много вода.
И докато през горещите месеци твърдият алкохол бележи спад, бирата се радва на засилен интерес. Най-предпочитани това лято особено сред младите са плодовите бири.